Kaydedilen makaleler

Henüz yer işaretlerinize herhangi bir makale eklemediniz!

Makalelere göz at
Newsletter image

Bültene Abone Olun

Yeni yazılar, haberler ve ipuçları hakkında bildirim alan 10 bin+ kişiye katılın.

Endişelenmeyin, spam göndermiyoruz!

KVKK Uyumluluğu

Web sitemizde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek, Çerez Politikası, Gizlilik Politikası ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.

MEB, Devamsızlıkla Mücadelede Yeni Projedeki Adımlarını Belirledi

Devamsızlık Sorununa Karşı Yeni Model Geliştirildi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitimde fırsat eşitliğini zedeleyen devamsızlık sorununa karşı önemli bir adım atarak yeni bir proje geliştirdi. Temel Eğitimde Devamsızlığın Azaltılması Projesi adı verilen bu uygulama, okula devam oranlarını artırmayı ve öğrencileri yeniden kazanmayı hedefliyor. Proje, yalnızca öğrencileri değil, aileleri ve öğretmenleri de kapsayan bütüncül bir yaklaşım benimsemesiyle dikkat çekiyor.

Pilot İller ve Yerel Stratejiler

Proje çerçevesinde Türkiye genelinde 17 pilot il seçildi. Bu illerde, devamsızlık oranları dikkatle analiz edilerek, öğrenci davranışları ile sosyoekonomik koşullarına özel stratejiler geliştirilecek. MEB yetkilileri, devamsızlığın her bölgede farklı nedenlere dayandığını belirterek, her ilde yerel dinamiklerin öncelikli olarak dikkate alınması gerekliliğini vurguladı. İstanbul ve İzmir gibi büyükşehirlerde göç, ulaşım ve sosyal çevre gibi unsurlar, bölgesel programların belirlenmesinde öne çıkacak.

Ailelerle İletişim ve Katılım

Yeni sistemin önemli bir bileşeni olarak, devamsızlık riski taşıyan öğrenciler için rehber öğretmenler ailelerle birebir görüşmeler yapacak. Okul yönetimleriyle aileler arasında düzenli iletişim kanalları kurulacak. Öğretmenlerin öğrenci yoklamalarındaki gözlemleri de sisteme dahil edilerek bu süreç desteklenecek.

Veri Temelli ve Kalıcı Çözümler Hedefleniyor

Bakanlık kaynakları, bu modelde devamsızlığın sadece cezai yaptırımlarla değil, aynı zamanda sosyal destek ve yönlendirme ile azaltılmasının amaçlandığını ifade etti. Özellikle dezavantajlı bölgelerde eğitimden tamamen kopma riski taşıyan öğrencilerin yeniden kazanılması öne çıkan hedefler arasında yer alıyor.

Projenin Uygulanacağı İller

Projenin uygulama sahası olarak belirlenen iller şunlardır:

  • Adana
  • Ağrı
  • Bursa
  • Çankırı
  • Edirne
  • Hatay
  • Gaziantep
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kahramanmaraş
  • Karabük
  • Kayseri
  • Konya
  • Muş
  • Şanlıurfa
  • Trabzon
  • Yalova

İzleme ve Değerlendirme Süreçleri

Proje, üç yıl sürmesi öngörülen bir çalışma olarak planlandı ve her il için özgün stratejiler oluşturulacak. e-Okul üzerinden devamsızlık oranlarının il, ilçe ve okul bazında analiz edilmesi sağlanacak. Ayrıca, yerel düzeyde oluşturulacak tematik eylem planlarının izlenebilmesi için internet tabanlı bir takip sistemi geliştirilecektir.

Temel eğitim çağındaki çocukların eğitime katılımının desteklenmesine yönelik bu proje, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasında önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.

Tarafsızlık Analizi

Tarafsızlık Puanı:
20/100
Tarafsız Taraflı
Bu haber  10  farklı kaynaktan analiz edilmiştir.
Tarafsızlık Değerlendirmesi: Haber, resmi bir kurum olan MEB'in yeni projesini objektif bir dille işlemiş. Projeyle ilgili olumlu gelişmeler öne çıkarılırken, kritik unsurlar ve yerel çözümler değerlendiriliyor. Ancak, MEB'in önceliklerini olumlu bir bağlamda ele alması nedenle hafif bir yönlendirme barındırıyor gibi görünüyor.

Bu Makale Hakkında Önemli Sorular

Düşün ve Değerlendir

Bu konuyla ilgili: