Kaydedilen makaleler

Henüz yer işaretlerinize herhangi bir makale eklemediniz!

Makalelere göz at
Newsletter image

Bültene Abone Olun

Yeni yazılar, haberler ve ipuçları hakkında bildirim alan 10 bin+ kişiye katılın.

Endişelenmeyin, spam göndermiyoruz!

KVKK Uyumluluğu

Web sitemizde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek, Çerez Politikası, Gizlilik Politikası ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.

Ahmedabad'da Air India Uçağı Düşerken 270 Kişi Hayatını Kaybetti

Ahmedabad'da Air India Uçağının Trajik Düşüşü

Hindistan'ın Ahmedabad kentinde, 12 Haziran'da gerçekleşen Air India uçak kazası, kentten Londra'nın Gatwick Havalimanı'na seyahat eden bir yolcu uçağının aynı gün kalkıştan kısa süre sonra bir yerleşim bölgesine düşmesiyle meydana geldi. Uçakta bulunan 242 yolcu ve mürettebattan 270 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.

Eyalet hastanesinde görevli doktor Dhaval Gamet, Associated Press'e yaptığı açıklamada, kazadan sonra tek kurtulan yolcu olan Ramesh Viswashkumar’ın durumunun iyi olduğunu ve yakın zamanda taburcu edilebileceğini belirtti. Kazanın ardından yürütülen enkaz kaldırma çalışmaları devam ederken, yetkililerin olayla ilgili soruşturma başlattığı ve uçuş verilerini kaydeden kara kutuya ulaşıldığı kaydedildi.

Kazanın Kayıpları ve Oluşumu

Air India'nın 171 sefer sayılı uçağı, kalkıştan hemen sonra, tıp öğrencileri ve ailelerinin kaldığı bir yurda çarparak düşmüştü. Uçakta bulunan yolcuların büyük bir kısmının Hindistan ve Birleşik Krallık vatandaşları olduğu, ayrıca kazada 41 yerel kişinin de hayatını kaybetmiş olabileceği öğrenildi.

Uçuş sırasında kaptan pilot Sumeet Sabharwal, hava trafik kontrolüne acil yardım çağrısı gönderdiği belirtilirken, gelen yanıtta hiçbir cevap alınmadığı ve uçağın muhtemelen bu çağrının hemen ardından düştüğü ifade edildi. Çeşitli hava güvenliği uzmanları, kazanın yardımcı pilotun olası bir hatasından kaynaklanmış olabileceğini öne sürdü.

Uzman Görüşleri ve Olası Nedenler

Boeing 737 ve Airbus 320 gibi uçakları deneyimlemiş eski F-16 pilotu Ryan Bodenheimer, kazanın nedenini inceleyerek, uçakta iniş takımlarının açıldığını fakat flapların geri çekildiğini gözlemledi. Normalde kalkışsonrası flapların açık kalması gerektiğini belirten Bodenheimer, yardımcı pilotun flapları yanlışlıkla kapattığı iddialarının üzerinde durdu.

Ancak varolan diğer olasılıklar arasında, her iki motorun kuş çarpması gibi bir duruma maruz kalması ya da yakıtın kontamine olması da bulunmaktadır. Uçağın bakıma girmesinin ardından kısa bir süre içinde bu kazanın meydana gelmesi, bakım hatası ihtimalini de gündeme getiriyor.

Uluslararası Tepkiler ve Kurtulan Yolcu

Hindistan Başbakanı Narendra Modi, olayın "tarifi imkânsız bir trajedi" olduğunu ifade ederken, İngiltere Başbakanı Keir Starmer ise kazanın “yürek parçalayıcı” olduğunu kaydetti. Olaydan etkilenen tüm aileler için başsağlığı yayınlandı.

Hastanede tedavi altında olan Ramesh Viswashkumar’ın geçirdiği şok geçici yaralarla birlikte hayatta kalması ise dünya basınında geniş yankı buldu. Ramesh’in ailesi, diğer bir kardeşi olan Ajay'dan haber almadıklarını belirterek kaygılarını dile getirdi.

Olay, 2011 yılında hizmete giren Boeing 787'nin ilk kazası olarak kayıtlara geçerken, uçus güvenliğine dair çok sayıda soru işareti bırakmıştır. Olayın araştırılması uluslararası havacılık otoriteleri tarafından sürdürülmektedir.

Tarafsızlık Analizi

Tarafsızlık Puanı:
15/100
Tarafsız Taraflı
Bu haber  6  farklı kaynaktan analiz edilmiştir.
Tarafsızlık Değerlendirmesi: Haber, olayları tarafsız bir şekilde ele alarak, yetkililerden alınan bilgilere ve uzman görüşlerine dayanmaktadır. Duygusal ifadeler olsa da, bilgi aktarma ve durumu değerlendirme açısından nesnellik ön plandadır.

Bu Makale Hakkında Önemli Sorular

Düşün ve Değerlendir

Bu konuyla ilgili: